امور تالیف و ترجمه دانشگاه علوم پزشکی جهرم بوسیله شورایی بنام شورای تالیف و ترجمه دانشگاه اداره خواهد شد، که در این آئین نامه، به رعایت اختصار، (شورا ) نامیده می شود .
هدف از تشکیل شورا، داوری، تصویب آثار، ایجاد تسهیلات و تشویق اعضای هیئت علمی و کلیه دانشورانی است که به تالیف، گرد آوری و ترجمه کتب و آثار ارزنده در رشته های گوناگون، بویژه علوم پزشکی می پردازند.
آثاری از سوی شورا بررسی و تایید می شود، که در یکی از دو گروه زیر باشد:
۱- کتب درسی و مرجع در رشته های علوم پزشکی اعم از تالیف یا گرد آوری و ترجمه .
۲- کتب و نشریاتی که برای افزایش اطلاعات و سطح دانش عمومی تالیف، گرد آوری و ترجمه و یا طراحی می گردند.
وظایف شورا به شرح زیر است :
۱- بررسی آثاری که به شورا ارجاع داده می شود و تصمیم گیری درباره چاپ آنها .
۲- تعیین امتیاز پژوهشی آثار چاپی اعضای هیات علمی در داخل یا خارج از دانشگاه . در حال حاضر امتیاز پژوهشی آثار چاپی بعلت اینکه دانشگاه علوم پزشکی جهرم فاقد هیات ممیزه
می باشد به دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال می گردد.
۳- اتخاذ تمهیدات لازم جهت ارتقا سطح علمی انتشارات دانشگاه .
۴- تدوین آیین نامه و دستورالعمل های لازم ، که برای پیشبرد اهداف شورا ضروری تشخیص داده شود و پیشنهاد آن به معاونت پژوهشی دانشگاه .
۵- تعیین میزان حق الزحمه های موضوع ماده بیست ویک این آیین نامه در چارچوب مقررات .
۶- ارائه نتایج ارزشیابی پژوهشی دانشگاه در خصوص امتیاز بدست آمده از کتب